• Na
poskytování zdravotních služeb na náležité odborné úrovni.
• Na
úctu, důstojné zacházení, na ohleduplnost a respektování soukromí při
poskytování
zdravotních
služeb.
•
Zvolit si zdravotnické zařízení, které odpovídá jeho potřebám, vyjma zákonem
stanovených
výjimek.
•
Vyžádat si konzultační služby od jiného zdravotnického zařízení/zdravotnického
pracovníka,
vyjma zákonem stanovených výjimek.
• Být
seznámen s Vnitřním řádem GARC Kladno s.r.o., který je viditelně umístěný
ve
společných prostorách na každém patře a je pacientům k dispozici.
• Na
nepřetržitou přítomnost zákonného zástupce/osoby blízké, nenaruší-li přítomnost
těchto
osob
poskytování zdravotních služeb a je v souladu s Vnitřním řádem GARC
Kladno s.r.o.
• Být
předem informován o ceně poskytovaných zdravotních služeb nehrazených nebo
částečně
hrazených z veřejného zdravotního pojištění a o způsobu jejich úhrady.
•
Znát jména a příjmení zdravotnických pracovníků, jiných odborných pracovníků
a
studentů/stážistů přímo zúčastněných na poskytování zdravotnické péče.
•
Odmítnout přítomnost osob, které nejsou na poskytování péče přímo účastněny,
studentů a
stážistů.
•
Přijímat návštěvy s ohledem na svůj zdravotní stav, v souladu
s Vnitřním řádem GARC
Kladno
s.r.o. tak, aby neporušoval/a práva ostatních pacientů.
•
Přijímat v průběhu hospitalizace duchovní péči a podporu od duchovních
církví a
náboženských společností registrovaných v ČR způsobem, který nebude
porušovat práva
ostatních pacientů.
• Na
poskytování zdravotních služeb v co nejméně omezujícím prostředí při
zajištění kvality a
bezpečí.
•
Pokud má pacient smyslové/tělesné postižení a využívá psa se speciálním
výcvikem (tj. vodící
nebo asistenční pes), má pacient právo s ohledem na svůj aktuální
zdravotní stav na doprovod a
přítomnost psa u sebe v průběhu hospitalizace v souladu
s Vnitřním řádem GARC Kladno s.r.o.
a
způsobem, který nebude porušovat práva ostatních pacientů.
• Má
právo dorozumívat se způsobem pro pacienta srozumitelným a dorozumívacími
prostředky, které si sám/sama zvolí, včetně způsobů založených na tlumočení
druhou osobou.
Povinnosti pacientů a jiných osob :
Pacient je při poskytování zdravotních služeb povinen:
·
Dodržovat navržený individuální
léčebný postup, pokud s poskytováním zdravotních služeb vyslovil souhlas.
·
Řídit se vnitřním řádem poskytovatele
zdravotních služeb.
·
Uhradit poskytovateli cenu
poskytnutých zdravotních služeb nehrazených nebo částečně hrazených z veřejného
zdravotního pojištění nebo jiných zdrojů, které mu byly poskytnuty s jeho souhlasem.
·
Pravdivě informovat ošetřujícího
zdravotnického pracovníka o dosavadním vývoji zdravotního stavu, včetně
informací o infekčních nemocech, o zdravotních službách poskytovaných jinými
poskytovateli, o užívání léčivých přípravků, včetně užívání návykových látek, a
dalších skutečnostech podstatných pro poskytování zdravotních služeb.
·
Nepožívat během hospitalizace alkohol
nebo jiné návykové látky a podrobit se na základě rozhodnutí ošetřujícího
lékaře v odůvodněných případech vyšetřením za účelem prokázání, zda je nebo
není pod vlivem alkoholu nebo jiných návykových látek.
·
Tyto povinnosti náleží také zákonnému
zástupci pacienta. Zákonný zástupce pacienta je současně povinen vytvořit
podmínky pro splnění povinností pacientem.
Pacient, zákonný zástupce pacienta, osoba určená
pacientem, osoba blízká pacientovi nebo osoba ze společné domácnosti jsou
povinni prokázat svou totožnost občanským průkazem, jestliže o to poskytovatel
nebo zdravotnický pracovník, jehož prostřednictvím poskytovatel poskytuje pacientovi
zdravotní služby, požádá. V případě, že pacient nebo zákonný zástupce
pacienta odmítne prokázání totožnosti, může poskytovatel nebo zdravotnický
pracovník odmítnout poskytnutí zdravotní služby, nejde-li o pacienta, kterému
je třeba poskytnout neodkladnou péči.